NR 230 – POLSKI NEW LOOK czyli FAJANSOWE PIKASIAKI na WYSTAWIE w KOLE (2017)

NR 230 – POLSKI NEW LOOK czyli FAJANSOWE PIKASIAKI na WYSTAWIE w KOLE (2017)

Kochani, od paru lat zbieram materiały do prezentacji ceramicznych pikasiaków. Nie czuję się gotowa. Jednak latem tego roku zostałam wezwana do tablicy. A dokładniej, to zostałam zaproszona do obejrzenia czasowej wystawy fajansu z lat 50 i 60-tych w muzeum w Kole.

Dzisiejsza gazetka z wernisażu powinna ukazać się półtora miesiąca temu. Nie udało mi się. Został Wam więc już tylko tydzień na obejrzenie ekspozycji nieznanego oblicza fajansu, który z kwiatami nie ma absolutnie nic wspólnego. Jak wiecie ten nurt zdobienia to nie jest moja bajka, ale mimo to ciąg dalszy relacji znajdziecie po naciśnięciu poniższego linku:

 Zapraszam.

 http://pokazywarka.pl/320cu4/

Na zdjęciu zestawiłam kilka sposobów malowania identycznych wazonów.

Trzy kwiatowe i dwa w stylu New Look. Nie wnikam czy malowano je w Kole czy we Włocławku. Chodziło mi tylko o pokazanie różnicy między pięknem i umiejętnościami z jednej strony, a abstrakcyjnymi pikasiakami z drugiej. Co ciekawsze? Jeden lubi ogórki, a drugi córkę organisty…

 

Dodaj komentarz